التخطي إلى المحتوى

هناك الكثير من أنواع النكت من ضمنها ما يسمى ـنكت قبيحة قليلة الادب وغير محترمة، فهي نكت تتحدث عن الأزواج وما يحدث بينهم ولكن بطريقة مضحكة جدًا، كما أنها تكون خادشه للحياء خاصةً لمن لم يسبق لهم الزواج قبل ذلك.. وذلك بسبب ما يتم ذكره فيها من ألفاظ خارجة وغير محترمة.

نكت قبيحة

يوجد كثير من نكت قبيحة والتي تتحدث عن موقف معين أو أمور معينة قد حدثت بين الأزواج ولكنها مضحكة.. كما أنها في غالب الأمر تكون تحتكي عن أشياء تخدش الحياء وغير محترمة، لذا فسنعرض لكم بعض النكت المضحكة القبيحة فيما يلي:

  • من أجمل نكت قبيحة، مرة ولد سأل أخوه سؤال وقال له: لي بابا وماما عدى أسبوع ومش خرجوا من غرفتهم، اخوه ضحك ورد عليه قال له: مش عارف من وقت بابا ما طلب مني أشتري له فازلين واشتريت بداله صمغ وهما قاعدين جوة في غرفتهم ومش خرجوا.
  • فيه واحد متزوج راح للدكتور وقاله: يا دكتور أنا محتاج أي حاجة تخليني زي الأسد مع مراتي قام الدكتور أعطا له شريط من الأدوية المنشطة وقاله لازم تتعاطى كبسولة واحدة بس فاليوم، الراجل عمل زي ما هو عاوز وأخذ الشريط كله

ولما طلع شاف الممرضة قام عمل معها علاقة، وهو ماشي في الشارع شاف قهوة علم معهم علاقة كلهم، وراح لمراته وعلم معها علاقة هي كمان، راح للدكتور مرة ثانية وقاله لازم تحل المشكلة يا دكتور أنا مش عارف أهدى.

الدكتور قاله أول ما تروح بيتك ضع عضوك في طبق لبن، قام عمل كدة، وهو في طريقه للبيت عمل زي ما عمل أول مرة، الراجل القهوجي قال للصبي روح شوف هو الراجل عنده الصحة دي كلها منين؟ راح الصبي وشافه ونزل يجري بسرعة وقال للمعلم القهوجي وقاله: الحق يا معلم الراجل ها يشحن وها ينزلنا.

  • كان فيه مرة واحد عنده مرض الزهايمر، فكل ما يدخل غرفة فشقته يقول لنفسه هو انا جيت هنا أعمل أية ولا جيت لي؟ من أحلى الـ نكت التي تخدش الحياء.

نكت قبيحة أخرى

يوجد الكثير من النكت الغير محترمة التي يمكن أن تكون ذات طابع جنسي نوعًا ما، لذا لا يجب أن يدخل الأطفال إلى هذه النكت أو يطلعون عليها، ومن نكت قبيحة التي يمكن ان نعرضها عليكم ما يلي:

  • كان فيه واحد اشترى خروف جديد ومش عارف يدخله في الحظيرة عشان يربيه فيها، لكن الخروف مش راضي يدخل، بالرغم من إن الراجل يدفعه بشدة ويضربه، إلا إنه أيضًا مش راضي يدخل، ابنه قاله: يا بابا أنا ها أساعدك، قاله الأب: ايه هي المساعدة؟

الولد رش مياه كتير على راس الخروف وفعلًا دخل الحظيرة، الأب قاله شاطر يا حبيبي مين علمك الحركة دي أو الطريقة دي، الولد قال لأبوه: سمعت ماما بتقولك حط مياه على راسه ها يدخل بسرعة وبسهوله.

  • واحد ومراته أغبياء جدًا، أول مرة يقوموا يشتروا مراية فحياتهم كلها، أول مرة شاف الزوج نفسه في المراية قام قال لمراته: تعالي شوفي فيه حرامي عندنا فالبيت، فجت مرآته تشوف الحرامي فشافت نفسها هي كمان، قال لزوجها: الحرامي جه هو ومراته كمان.
  • فيه واحد كان يتكلم مع مرآته فساعة صفو كدة، فمراته قاتلة تعرف إني كل يوم أفتكر ليلة جوازنا وافتكر كل حاجة حصلت فيها، رد عليها زوجها وقالها انت ما زلت يجيلك كوابيس زي دي.
  • مرة كان فيه واحد بس ندل شوية، أصابه مرض السرطان وكان على فراش الموت ويحتضر، قام قال لابنه: بعد لما أموت لو حد سألك عن سبب موتي قولهم إني موت بسبب مرض الإيدز مش مرض السرطان، قاله ابنه ليه كدة يا بابا قاله عشان مفيش حد يرضى يتجوز أمك بعدي.

نكت غير محترمة

يمكن أن نقول إن كثير من النكت القبيحة التي يتم ذكرها في الغالب تحمل طابع له علاقة بما يدور بين الزوج وزجته، ويكون لها مغذى أو طابع قبيح وغير محترم، كما ان المواقف كثيرة جدًا لا حصر لها، فمن هذه المواقف المضحكة ما يلي:

  • كان فيه واحد يحب مرآته جدًا فقرر إنه يفاجئها فأشترى لها تيليفون جديد، لما روح البيت دخل الحما وكلمها من التيليفون الجديد وقالها تعالي يا حبيبتي أنا منتظرك، قامت زوجته ردت وقالت له انتظر لحد ما ينام الحمار الموجود في الحمام.
  • فيه واحد قال لمراته انت عارفة إنك لو كنتي في الهند كان شعبها عبدوكِ، قالت له لي يعني؟ قالها لأنهم يعبدون البقر وهما نفس فصيلتك.
  • كان فيه واحدة ست ماشية في السوق فابنها ضاع منها، فجلست تبكي في واحد من الطرق، المهم جالها شخص غريب قالها: ليه بتعيطي بشدة كدة، قالت له الست: عشان ابني ضاع مني وأنا ماشية في السوق، قالها الراجل الغريب: هو أكيد ابن حلال أكيد ها يرجع، قعدت تعيط اكتر وتقول يا ربي ابني ضاع مني خالص.
  • كان فيه واحد متزوج من امرأة حلوة جدُا، لكن هي خانته مع كل جيرانهم، ولما عرف بالموضوع ده قام طلقها، وبعد كدة اتزوج من واحدة تانية لكن قبيحة جدًا، ولكن الواحدة دي خانته مع كل جيرانهم زي زوجته الأولى، فطقها ورجع زوجته الأولى مرة تانية.

الناس قالوا له ليه رجعت مراتك الأولى، قالهم العقل يقول ايه؟ أكل زفت لوحدي ولا أكل أنا والناس كريم كراميل

يوجد الكثير من نكت قبيحة ونكت سافلة قبيحة الموجودة، فبعضها حقيقي وبعضها مؤلف ليضحك الناس فقط.

نكت تخدش الحياء

الكثير من النكت التي يتم ذكرها في الغالب تكون عبارة عن مواقف وأحداث حدثت مع أحد في وقت من الأوقات، ولكنها كانت مواقف غير محترمة كما أنها لا تليق أن تحكى أمام الأطفال بسبب أنها نكت قبيحة وغير محترمة، لذا سنعرض لكم بعضها فيما يأتي:

  • كان فيه إثنين متزوجين فكانت الزوجة بتخون زوجها في بيتهم، وسمعت صوته وهو طالع على السلم وكان شارب خمر وفي حالة سكر، قال لمن تخون زوجها معه: فيه برة تمثالين أقف زيهم بالضبط وهو مش ها يعرفك، قالها عشيقها: أقف بدون ملابس، قالت له: بدون ملابس وبنفس حركتهم تمامًا.

جوزها لما شاف التماثيل قالها: التماثيل دول كانوا إثنين بس الثالث ده جه منين، قالت له زوجته: هما تمثالين فقط انت بس عشان سكران فعنيك شافتهم ثلاثة، قالها لاء أنا مش مرتاح ولازم أتصرف، قام طلع مسدسه وضرب طلق رصاص في الهواء ليخيفهم، الثلاثة تماثيل جروا.

  • مرة واحد متزوج بس كان فرفور جدًا ودخل الجيش، الضابط الموجود في الجيش سأله اسمك أيه؟ قاله الراجل الفرفور اسمي لولي، فضحك الضابط وضربه بالقلم على وشه وقاله: بكرة لازم لما تكون فالمكتب عندي تكون باسم رجالي، الراجل الفرفور راح للضابط اليوم التالي وقاله اسمي لولو الشرير.
  • كان فيه بنتين عوزين يقدموا على وظيفة، فدخلوا يقدموا عليها، وكان فيهم بنت حلوة جدًا وبنت قبيحة جدًا، دخل عليهم مدير الشركة وقالهم: مقاييس الجمال ومعاييره لا تعني لي في شيء، أهم ما أحتاجه هو الكفاءة.

فسأل البنت الحلوة في البداية وفالها: ما عدد السكان الموجودين في الصين؟ قالت له البنت الحلوة: عددهم مليار وربع، وسأل البنت القبيحة بعد كدة وفالها: اذكري لي أسامي المليار وربع ساكن.

نكت قبيحة أخرى تخدش الحياء

النكت التي تخدش الحياء عبارة عن نكت مضحكة ولكن مضمونها وما تحكيه هو الذي يخدش الحياء، لأنه قد يتضمن مغذى جنسي أو مواقف متعلقة بالخيانة أو غيرها من الأمور الغير محترمة.. لذا سنطرح لكم بعض هذه المواقف فيما هو قادم:

  • كان فيه واحدة ست بتخون جوزها مع واحد تحبه، خبط الباب عليهم، فقال المتزوجة لعشيقها: ده زوجي لاوم تتخبى في الشوال ده، لما بصت لقيته عشيقها الثاني مش زوجها، الباب خبط مرة تانية وقالت لعشيقها: ده زوجي لازم تتخبى بسرعة في الشوال ده، لما بصيت طلع عشيقها الثالث.

بعد وقت الباب خبط كمان مرة، قالت لعشيقها الثالث لازم تتخبى في الشوال، فتحت الباب لزوجها ولما شاف الشولة الموجودة على الأرض قالها: ايه دول؟ قالت له دي عزومه جابة من أقاربي في البلد.

قام زوجها ضرب أول شوال طلع صوت فراخ، وضرب ثاني شوال طلع صوت بط، ضرب ثالث شوال ومفيش أي صوت طلع منه، ضربه مرات ومرات، فطلع له عشيقها الثالث قاله أنا بطاطس مفيش ليا صوت.

  • كان فيه اتنين متزوجين جديد، الراجل عنده سبعين سنة والبنت عندها 17 سنة، في ليلة دخلتهم هما الإثنين فضلوا يعيطوا، هشان هو مش فاكر المفروض يعمل أيه وهي مش عارفة تعمل أيه وهي من أكثر النكت المضحكة الغير محترمة.
  • من نكت قبيحة نكتة أنه كان في واحد حكي لواحد صاحبه وقاله: أنت عارف إن النسيان ده شيء جميل جدًا وعظيم، صاحبه رد وقاله: لي النسيان شيء جميل وعظيم؟ قال عشان تقدر تنسى أي حاجة عاوز تنساها.. رد صاحبه وقال: إلا حاجة واحدة بس لو نسيتها نبقى نجيب جميل بقا هو يفكرك.

نكت قليلة أدب

تلك النوع من أحد أنواع نكت قبيحة والتي لا تمط للأدب بأي صلة، نظرًا لما تحمله من إيحاءات غير محترمة وقليلة الأدب، لذلك سنقوم بعرض هذه النكت لكم في بعض السطور فيما هو قادم:

  • واحد ومراته متزوجين جديد ولكن مفيش أطفال ومش عارفين سبب تأخر الحمل، فمرة شاف واحد جاره ماشي وراه ومعه 6 أطفال، مرآته قالت له روح شوف هو عمل أيه عشان يجيب الأطفال دي يمكن عنده طريقة إحنا مش عارفنها، راح زوجها لجاره يسأله عن الطريقة..

راح قاله: جاره أنت لازم تخلي مراتك تأخذ دوش حلو وتلبس لبس حلو، وأنت ولع سيجارة وضبط نفسك، وبعدين هدي النور تمامًا، قاله الراجل” اعمل أيه بعد كدة، قاله جاره: تعالى نادي عليا.

  • كان فيه مرة مسابقة، ففي واحد في المسابقة دي المذيع قاله: فاضل سؤال واحد لو جاوبته ها تأخذ مليون جنية، الراجل قاله جاهز: قاله المذيع: هل زوجتك وقت النوم تنام أكثر على جنبها اليمين او جنبها الشمال؟ رد عليه الارجل وقاله: محتاج أستعين بصديق، عشان يساعدني.
  • اتصل الراجل بصديقه وسأله هل زوجتي تنام على أي جنب اليمين ولا الشمال؟ قاله اليمين.. الراجل قال لصديقه متأكد؟ صديقه قاله: متأكد جدًا هي نائمة على الجنب اليمين على السرير الخاص بي في الوقت الحالي.
  • كان فيه واحد محشش قال لصاحبه أبوك عامل أيه واخباره أيه؟ لكن بعد شوية وقت افتكر إن أبو صاحبه متوفي من فترة طويلة، فكمل كلامه بسرعة جدًا وقال لصاحبه: موجود في تربيته القديمة ولا انتقل لتربة جديدة.. واحدة من أجمل نكت قبيحة ممكن تسمعها.

لم ننتهي بعد من سرد الكثير من نكت قبيحة وأيضًا بعض النكت للكبار فقط التي قد سمعناها قبل ذلك.

نكت للكبار فقط

نكت قبيحة

يمكن أن نرى في هذا النوع من نكت قبيحة أنها تحكي عن مواقف محرجة حدثت بين الزوجين أو حدثت بشكل عام، وكانت غير محترمة، ولكنها نقلت بشكل مضحك لتضفي نوع من المرح والضحك، لذا سنقوم بعرض بعض النكت المضحكة +18 فيما يلي:

  • كان في مرة واحدة ست تأخذ دوش في الحمام، بطرق أحد باب بيتها، قالت: مين بدق الباب؟ رد وقالها أنا سيد.. قالت لنفسها سيد ده شخص أعمى مكن أفتح له عادي أصلًا مش ها يشوفني، فخرجت وفتحت له الباب وقالت له: ممكن تتفضل يا سيد أنا ها أدخل أغسل شوية حاجات وأخرج لك..
  • بعد ما خدت الدوش خرجت وقالت للراجل كنت عاوز أيه، قالها كنت عاوز اقابل زوجك وأقوله إني عملت عملية في عيني وقدرت أفتح مرة ثانية.
  • مرة واحد صعيدي راح لمحل أجهزة كهربائية وسأل صاحب المحل عن سعر ثلاجة معينة.. قاله صاحب المحل: لازم تخرج برة المحل لأننا مش بنبيع لناس من بلدياتنا الصعايدة، خرج الراجل الصعيدي من المحل وراح بيته لبس ملابس شكلها متناسق وأنيق جدًا، وبعدها راح دخل المحل مرة تانية.
  • سأل صاحب المحل عن نفس الثلاجة قاله مش بنبيع لبلديات وطرده مرة تانية.. جرب المرة دي إنه يلبس لبس امرأة وراح للراجل كمان مرة عشان يشتري الثلاجة، الراجل صاحب المحل طرده للمرة الثالثةـ الراجل الصعيدي قاله انت بتعرف منين إني نفس الشخص، قاله صاحب المحل: يا غبي عشان دي أصلًا غسالة.
  • كان فيه واحدة بتقول لزوجها البخيل خلي عندك نخوة وشهامة وقم صلح شباك الغرفة عشان مفيش حد يقدر يشوفني من جيراننا خصوصًا وأنا بأخذ دوش.. قالها لاء يفضل مفتوح عشان هما يصلحوه بنفسهم. وعلى حسابهم.

لا يفوتك أيضًا: نكت مضحكة جدا مكتوبة قصيرة 

نكت أخرى للكبار فقط

يوجد الكثير من نكت سافلة للكبار فقط التي تتحدث في الغالب عما يدور في الحياة الزوجية بين المتزوجين، بعضها يكون غير محترم ومحرج، وبعضها يكون مضحك فقط.. فمن هذه النكت ما يلي:

  • كان فيه مرة واحد غبي في ليلة دخلته، وكان في القهوة وطلب شاي وقهوة وشيشة وطلبات كتير جدًا، الراجل القهوجي قاله: مالك مضايق من أيه أو ايه معصبك.. قاله الارجل الغبي: اليوم ليلة دخلتي ومش عارف المفروض أعمل أيه مع زوجتي.
  • قاله القهوجي: أنا ها أخذ منك 50 جنية وها تعرفني مكان الغرفة الموجود فيها العروسة، بعد ما عرفه مكان الغرفة قاله أقعد هنا وانتظرني.. بعد شوية وقت خرج الراجل القهوجي وكان عرقان وشكله تعبان جدًا.. الغبي قال هين قرشك ولا تهين نفسك أبدًا.
  • كان فيه واحد ذاهب ليزور أحد زملائه في المستشفى، زميله ده كان عامل عملية البواسير، ولطن ابنته كانت خجولة إنها تقول كدة.. بعد كدة الراجل سأل بنت زميله عن سبب تعب والدها، قالت له: باب ودنه تؤلمه شوية، قالها ألف سلامة عليه، هاجي أزوره.
  • بعد فترة دخله المستشفى وقال وسط الناس: كان لازم توجعك لأنك كل شوية تدخل المفاتيح فيها وتخرجها منها، وتخل فالقلم وتطلع فالقلم.. مش بترحمها أبدًا.. تلك النكتة من أفضل نكت قبيحة التي يمكن أن تضحكك.
  • مرة واحدة ست قاعدة مع جوزها في جو رومانسي ويتكلموا مع بعض، قالت لزوجها يقولها أي كلام رومانسي أو كلام حلو عمومًا، زوجها قالها: بسبوسة.. قالت: له لاء أقصد كلمة تهزني من جوة، جوزها قالها: أرجوحة، قالت له أقد يعني أي كلمة تحسسني إنك زوجي، زوجها قالها: روحي وانت طالق.

نكت مخجلة

تلك النوع من النكت يعتبر من ضمن أنواع نكت قبيحة التي لا يجب أن يسمعها الصغار وخاصةً ما هم دون سن ال 18 سنة أي المراهقين، وذلك لأنها تحتوي على بعض الألفاظ الخارجة التي لا يجب أن يسمعها الأطفال في هذا السن.. فمن نكت بلا خجل ما يلي:

  • كان فيه مرة واحد ذاهب للتقدم لامرأة أعجبته، ثم قال له أبوها: نحن نريد مائة ألف جنيه مهر، قاله: ليه مائة ألف جنية مهر؟ أنت حاسب الكيلو منها على كام.. تعتبر هذه النكتة من أقصر نكت قبيحة المضحكة جدًا.
  • كان فيه مرة واحد قال لصاحبه: تعرف إن أمريكا طلعت القمر، إحنا كمان لازم نطلع الشمس، رد عليه صاحبه وقاله: بس الشمس حر جدًا.. قاله: مش مهم نطلع بالليل في الطراوة.
  • فيه مرة مجموعة من الأغبياء حوالي عشرة أغبياء وكانوا يشربوا حشيش ومخدرات، الشرطة قبضت عليهم فجأة قدر يمسك خمسة منهم والخمسة الهاربين اختبئوا داخل عربية الشرطة.
  • مرة واحد مسطول اتجوز واحدة من الصين، وكانوا قاعدين مع بعض، قالت له: ساكت ليه ومش بتكلم؟ قالها الراجل: أنا متفاجئة كنت بحسب إنك نائمة.. فهي تعد من أجمل نكت قبيحة يمكن أن تسمعها في حياتك.
  • حمار قرر إنه يحضر فرح أسد ويرقص له، فالأسد راح له وقال: أنت لي جيت فرحي أنا مش بعزم الحمير؟ رد الحمار على الأسد وقاله، أنا على فكرة كنت أسد زيك ولما تجوزت بقيت حمار، يمكن أن ترى أن هذه النكتة من أكثر النكت القبيحة المخجلة التي قرأتها.
  • كان فيه واحد مريض جدًا وعلى فراش الموت، فقال لزوجته: لما اموت تزوجي من خيري جارنا، قالت له مرآته: لي أتزوج من خيري تحديدًا.. قالها زوجها: لأنه مرة زمان جدًا باع لي بضاعة غير سليمة ومغشوشة.

لا يفوتك أيضًا: اجمل 200+ نكت مضحكة جدا مع صور ومواقف تضحك

نكت مخجلة جدًا

يعتبر الحياء والخجل من الصفات التي يمكن أن يتصف بها الإنسان في حياته، فمن كان يتصف بصفة الخجل والحياء لا يجب أن يقرأ هذه النكت أو يطلع عليها، فهي تحتوي على نكت قبيحة جدًا ومنها:

  • كان يوجد اثنين فلاحين لعبوا شطرنج مع بعض، فقال واحد منهم للثاني: أنا كسبتك وموت الحصان الخاص بك، الفلاح الثاني اتعصب وتضايق وراح حرق الحظيرة الخاصة به.
  • كان فيه شخص عاوز يبيع عربيته، لكن هي قديمة جدًا، قام صاحب العربية وضع عليها لوجوا عربية جديدة وهي الـ BMW على أساس أنها كدة ممكن تباع بسرعة جدًا، وفعلًا تم بيعها، صاحبه قاله انت مجنون حد يبيع عربية BMW.
  • كان فيه واحد قال لواحد صاحبه أنا بالي مشغول جدا من يومين.. رد عليه صاحبه قاله: شوف كدة أكيد فيه حد رافع السماعة.
  • كان فيه واحدة بتسوق عربيتها وتائهة ومش عارفة توصل للمكان المتوجهة له.. GPS برجاء انحرفي قليلًا، راحت الست قلعت حجابها.
  • واحدة كانت في غرفة العمليات، لأنها كانت بتولد، ولما ولدت أنجبت حوالي 6 أطفال في مرة واحدة، الممرضة باركت لزوجها وقالت له: ألف مبروك المدام جابت لك 3 أولاد و3 بنات.. أنا أصلًا غلطان إني لما اختارت أتزوج بنت تاجر جملة.

تعد نكت قبيحة مضحكة جدًا ولكنها لا تناسب كل الفئات التي تحتاج أن تقرأ نكت، وذلك لأنها تخدش الحياء ويخجل من يقرأها.. بسبب ما تحمله من طابع جنسي احيانًا.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *